Saturday, November 13, 2010

Studije preko (internet) veze

Pre nekog vremena počeo sam da se zanimam za pojedine teme iz filozofije, istorije, ekonomije i sl. koje se ne nalaze u programu našeg fakulteta ili mog smera ekonomske analize. Odgovore sam počeo da tražim po internetu i naišao na serije predavanje o raznim temama pre svega na YouTube-u. Zapravo ako postoji neka oblast iz koje biste želeli da slušate i gledate predavanje samo ukucajte ključne reči i YouTube će vam izbaciti nešto sigurno.

Ako vam trebaju naučni radovi koji su besplatno dostupni naravno tu je uvek Google Scholar 
Ako želite da pronađete neku temu, predlažem da probate na Google-u, gde uz ključne reči pretrage samo dodajte free pdf i možda vam se posreći.

Prestižni univerziteti pre svega iz SAD i Britanije počeli su sa objavljivanjem predavanja čak i celih kurseva a evo liste sajtova na kojima možete pronaći razne teme iz ekonomije, politike, filozofije, metodologije itd.:






Tu je i jedan blog koji sam pronašao koji se bavi besplatnom naukom na interentu:

Za alternativne i inovativne pristupe u analizi društvenih pojava, akademskih tema kao i nove pristupe menadžemntu inovacijama i još mnogo toga treba pregledati TED. Tu se može pronaći pregršt interesantnih stvari, već sam jedan link sa ovog sajta postavljao na blogu.

Nadam se da će ovi linkovi biti korisni za vaš dalji akademski razvoj ali i praktično usavršavanje. Mislim da je izuzetno važno da student ekonomije bude otvoren za nova saznanja, da crpi informacije sa svih mogućih strana i da ih koristi kako bi kvalitetnije i potpunije promatrao ekonomsko ponašanje ljudi i njihovu interakciju u društvu.

2 comments:

Nemanja said...

Moj savet je: cuvajte se autoriteta, tudji stavovi ne moraju biti vasi.

Mada nas na fakultetu ne uce potrebnim alatima za kriticki pristup.

Pavle Mihajlović said...

Mislim da je za analiziranje tržišta, ekonomske politike, pa i makroekonomije potrebno mnogo više znanja metodologije i filozofije. Našim studentima se takve stvari retko i prezentuju. Tako da je teško očekivati da student sam izgradi svesto o različitim metodološkim i filozofskim pristupima kada se praksa "podrazumevanih" istina koristi umesto sistema "ponuđeni odgovora"