Tuesday, June 15, 2010

Otišao, otmeni umetnik...

Dušan Janićijević, glumac: Pre nekoliko meseci, sreo sam njegovu ženu Branku, i po njoj mu poručio da konkuriše za nacionalnu penziju, ali mi je ona rekla da on to neće.
PURIŠA ĐORĐEVIĆ, reditelj: Bio je suviše lep i talentovan za ovaj svet.
JOVANN ĆIRILOV, teatrolog: – Iz naše sredine nestao je veliki glumac i veliki čovek. Uvek je bio iznad ovdašnjeg primitivizma. Jedan od najboljih glumaca iz svoje generacije. Veliki radnik i mudar čovek. Divna ličnost i lepo vaspitan, kao i mnogi ljudi koji su rođeni u porodici sa puno dece. Jadna Branka i deca, gospode Bože...

GORAN MARKOVIĆ, reditelj:  „Bekim je igrao u mom prvom filmu i napravio je tada gest koji nikada nisam zaboravio”, rekao je Marković u čijem je filmu „Specijalno vaspitanje” iz 1977. godine Fehmiu igrao ulogu vaspitača Žarka. „U to vreme on je bio velika zvezda, ja sam bio niko i ništa, a on je prihvatio da igra glavnu ulogu besplatno. I odigrao je kao da igra u najvećem holivudskom megaprojektu”, kazao je Marković. Navodeći sa su snimali na formatu 16 milimetara i da nisu uvek imali čak ni trake, Marković je rekao da je Fehmiu „radio stvarno sjajno i držao nas je sve svojom velikom temperaturom”. „Pokazao je da je ne samo veliki umetnik, nego i sjajan čovek”, istakao je Marković.
 
Otišao, otmeni umetnik...




http://www.youtube.com/watch?v=1ysoCbhA68Y&feature=related

2 comments:

Radio Ekof said...

Reče mi mama da u proteklih 20 godina nije želeo često da se pojavljuje u javnosti jer se stideo što je albanske nacionalnosti i zbog naših loših odnosa sa Albanijom, što mi ipak malo ne ide u glavu jer je i pored toga bio omiljen (a nekada je Albanija, još za vreme prve polovine Titove vladavine, mogla postati još jedna republika u sastavu SFRJ)

danica said...

Ne, stvar je mnogo gora,ničega se on izgleda nije stideo.

Dobrovoljno i samoinicijativno je prestao da se bavi glumom 1987. godine, "u znak protesta zbog antialbanske propagande“.