Friday, May 14, 2010

Mi nismo Grčka - Pol Krugman

It’s an ill wind that blows nobody good, and the crisis in Greece is making some people — people who opposed health care reform and are itching for an excuse to dismantle Social Security — very, very happy. Everywhere you look there are editorials and commentaries, some posing as objective reporting, asserting that Greece today will be America tomorrow unless we abandon all that nonsense about taking care of those in need.


The truth, however, is that America isn’t Greece — and, in any case, the message from Greece isn’t what these people would have you believe.

So, how do America and Greece compare?

Both nations have lately been running large budget deficits, roughly comparable as a percentage of G.D.P. Markets, however, treat them very differently: The interest rate on Greek government bonds is more than twice the rate on U.S. bonds, because investors see a high risk that Greece will eventually default on its debt, while seeing virtually no risk that America will do the same. Why? nastavak

3 comments:

Pavle Mihajlović said...

Iritira me permanentni pokušaj Krugmana da prikaže protržišne ekonomiste(one koji se zalažu za smanjivanje učešća države u privredi SAD) , kao bezdušne i zle vanzemaljce a sebe i ostalu ekipu "liberala" kao dobre i brižne samarićanine. Manipuliše svojim izvrsnim, ali meni ljigavim, umećem pisanja.

danica said...

Ja delim Menkjuov stav - da se ovde i ne radi o reformi zdravstva, nego o novoj preraspodeli dohotka.

Ali Krugman zna koga će narod da voli - neće valjda liberale - tako da je njegov izbor "strane" meni potpuno jasan: jedno je biti nobelovac, a sasvim druga - Voljeni Nobelovac!

Pavle Mihajlović said...

Kad prokuva deficit i dug u SAD ti voljeni anti-liberali će prvi da promene stranu. Krugman je u svojim predavanjima krajem 2008. govorio da bi stimulus package trebalo da bude tri puta veći. Siguran sam da će pokušati, ali mi nije jasno, kako će uspeti da zaobiće tu činjenicu kad se bude zalagao za suprotnu politiku od ove danas???

I ja se slažem sa vama i sa Menkjuom. A ta preraspodela dohotka bi bila podnošljivija da je uključeno par elemenata reformi koje bi sistem učinile konkurentijim i manje moralno hazardnim. (tipa da se dozvolila kupovinu osiguranja iz bilo koje federalne jedinice ili da je povećan deo out-of-pocket plaćanja za manje intervencije). Ovako će osim preraspodele, već poprilično skupa zdravstvena zaštita u SAD postati još skuplja.